حتما خیلی از وبسایت ها هستند که چند روز یکبار یا حتی روزی چند بار به آن ها سر می زنید یا صفحاتی که علاقه به مطالعه آن ها دارید اما در زمانی که پیدایشان کرده اید وقت خواندن آن ها را ندارید و می خواهید بعدا مطالعه کنید. یکی از امکاناتی که مرورگر های اینترنت امروزی در اختیار کاربران قرار می دهند، بوکمارک کردن وبسایت ها و صفحه های وبی است که کاربر می خواهد زیاد از آن ها استفاده کند. در واقع بوکمارک کردن جمع کردن لینک های انتخابی کاربر با عنوان انتخابی کاربر در مرورگر مورد استفاده کاربر، یا در بعضی مرورگر ها، در حساب کاربری متصل به مرورگر است.
ممکن است بعضی از کاربران بخصوص کاربران فایرفاکس، صفحات مورد نظر را باز نگه دارند تا بعدا که دوباره مرورگر را باز می کنند همراه باز شدن مرورگر، صفحات نیز باز شوند. اما این کاربران باید دقت کنند که این کار باعث کند شدن اجرای مرورگر و در بعضی مواقع هدر رفتن ترافیک حساب اینترنت کاربر می شود. معمولا کسانی که این کار را می کنند با بوکمارک کردن صفحات میانه ای ندارند. یعنی در واقع این امکان را نمی شناسند.
چگونه یک صفحه وب را بوکمارک کنم؟
در اکثر مرورگر های معروف (مثل Google Chrome، Firefox، Internet Explorer و Opera)، با کلیک کردن روی علامت ستاره درانتهای نوار آدرس (در مرورگر های مختلف جای علامت ستاره کمی متفاوت است) یا اگر حوصله پیدا کردن ستاره را ندارید، فشردن Ctrl+D هنگامی که صفحه مورد نظر باز است، می توانید یک صفحه را بوکمارک کنید.



Bookmark

1. When referring to an Internet browser, a bookmark or electronic bookmark is a method of saving a web page's address. While using most browsers, pressing Ctrl + D will bookmark the page you are viewing. Users running Microsoft Internet Explorer can think of a bookmark as a favorite, which is what Microsoft uses to describe a bookmark.

2. When referring to the Internet and HTML, a bookmark link is another name for a named anchor.

Also see: Bookmarklet, Bookmarks bar, Browser, Favorite, Hotlist, Internet terms, Live bookmarks